Výsledky prieskumu: Ako sa stravujú Slováci v našich reštauráciách

V ZlavaDna.sk vám chceme dlhodobo pomáhať zlepšovať váš biznis. Aby sme to spolu dosiahli potrebujeme poznať čo najlepšie slovenský trh gastronómie, ako aj potreby našich zákazníkov. Preto sme túto jeseň spravili historicky najväčší prieskum o stravovaní Slovákov v našich reštauráciách. Pozrite si jeho výsledky v jednoduchej infografike.


Ďalšie zaujímavé čísla z dotazníka:

1. Až 90% ľudí si objednáva ďalšie produkty a služby, ktoré nie sú v cene kupónu.

2. 6,30 € - priemerná suma, ktorú minie Slovák v reštaurácii. Pre porovnanie, zákazník ZlavaDna.sk minie v reštaurácii v priemere 24,30 €. (ide o sumu účtu pri návšteve. Čiže ak ide partia 5 ľudí s 5 € kupónom, cena je 25 € plus to, čo kúpia nad rámec kupónu).
Zľavy motivujú zákazníkov nakupovať viac a navštevovať reštaurácie častejšie. Získavajú tak nové gastronomické zážitky, s ktorými sa môžu podeliť s blízkymi.

3. Až 71% zákazníkov sa podelí o svoje skúsenosti z reštaurácie s blízkymi. Preto sme na ZlavaDna.sk spustili možnosť hodnotenia vašej ponuky zákazníkmi, ktorí ju využili.
 

Prečítajte si aj: Ako hodnotenia zákazníkov pomáhajú zlepšovať váš biznis


4. 21% Slovákov sa stravuje v reštauráciách niekoľkokrát do týždňa. Z návštevníkov ZlavaDna.sk až 63% chodí do reštaurácií 1 a viac krát za týždeň.

5. Až 80% ľudí si plánuje návštevu reštaurácie vopred (1-3 dni). Vyšli sme v ústrety tejto potrebe zákazníkov a spustili sme BookioPro - interný rezervačný systém pre gastro prevádzky. Prináša im nových zákazníkov a uľahčuje celý proces rezervácie.

6. 30% zákazníkov preferuje rezerváciu cez internet. Preto vám odporúčame dohodnúť si s vašim obchodným konzultantom možnosť rezervácie priamo cez ZlavaDna.sk. Ľudia si môžu vybrať z voľných termínov na stránke a vyťažiť vám voľnejšie časy v reštaurácii. Ďalšou výhodou pre vás je, že nemusíte zbierať kupóny od zákazníkov. Tie sa pri rezervácii na ZlavaDna.sk automaticky overia v systéme po využití zľavy zákazníkom.

7. Až 60% ľudí chce kupóny využívať výlučne elektronicky. Dajte svojim zákazníkom možnosť ukázať vám kupón na mobile, prípadne poslať kupón na váš mail. Teraz ich môžete overiť 5x rýchlejšie mobilnou aplikáciou.

Výsledky gastro prieskumu sme prezentovali aj na tlačovej konferencii pre média v bratislavskej reštaurácii Tarpan. O aktuálnosti tejto témy svedčí aj veľký záujem médií. Prečítajte si čo o prieskume napísali Stratégie alebo Aktuality.sk.
 

Celú infografiku si môžete stiahnuť ako PDF.

 


Zdieľaj článok na sociálnych sieťach:

Nikolaj Tzankov

B2B Marketing Specialist

Nikolaj sa venuje B2B marketingu a komunikácii s partnermi. Rád píše blogy a vyrába infografiky. Vyštudoval marketing a zaujíma sa o novinky zo sveta marketingu. Má rád dobré jedlo a šport.

Ďalšie články z kategórie Trendy: