Zoznámte sa: Facebook reklama

Facebook je najpoužívanejšia sociálna sieť u nás. Ako sa hovorí, kto nie je na Facebooku, akoby ani nežil. Určite tu máte vytvorený svoj osobný profil a v ideálnom prípade aj firemnú fan page pre svoj biznis, kde komunikujete s fanúšikmi, predstavujete akcie, novinky alebo svoje produkty. V dnešnom blogu vám predstavíme spôsob, ako dostať váš obsah medzi ľudí, resp. vašich nových zákazníkov pomocou reklamy na Facebooku.

Určite ste si všimli, že nie každý príspevok uvidí toľko ľudí, ako by ste si želali. Je to spôsobené hlavne tým, že Facebook je naozaj obrovská sociálna sieť. Každý fanúšik sleduje veľké množstvo stránok a tiež svojich priateľov. Na nástenke by sa mu tak nestíhal zobrazovať obsah od každého. Facebook sa preto rozhodol, že bude príspevky triediť a zobrazovať podľa relevancie, čo má za následok zníženie organického (tzn. neplateného alebo prirodzeného) dosahu príspevkov. Hlavne teda u firemných stránok.

Nemusíte však byť z toho smutní. Vaše príspevky len potrebujú trošku pomôcť :) A o to sa postará Facebook reklama. Aké sú jej hlavné výhody?

 

3 najväčšie výhody reklamy na Facebooku

1. Presné cielenie - s reklamou na Facebooku dokážete zasiahnuť presne tých ľudí, ktorí by mohli mať o váš príspevok, resp. váš produkt či biznis najväčší záujem. Viete si nastaviť cieľové publikum podľa množstva kritérií. Samozrejmosťou je pohlavie, vek, lokalita, ale napríklad aj vzdelanie, povolanie či dokonca konkrétne stránky, ktoré sa ľuďom páčia. Viete sa s tým naozaj vyhrať a nemíňať tak svoj rozpočet na ľudí, ktorí o vašu reklamu nemajú záujem. Detailné nastavenie cielenia využívame aj u nás v ZľavaDňa. Burger s hranolkami v bratislavkej reštaurácií nebudeme predsa zobrazovať niekomu v Košiciach :)

2. Vyberte si svoj cieľ - reklama na Facebooku nemusí slúžiť len na zvýšenie zásahu, resp. počtu ľudí, ktorí uvidia váš príspevok. Môžete si vybrať z niekoľkých ďalších cieľov ako napríklad: priviesť ľudí na váš web, získať nových fanúšikov svojej fan page, propagovať svoju aplikáciu, nadchádzajúcu udalosť alebo svoje video.

3. Výber finančného modelu - nič nie je zadarmo a to platí aj o reklame na Facebooku. Žiadny strach, môžete si vybrať finančný model, ktorý bude pre vás najvhodnejší. Na výber máte z dvoch: Platba za kliknutie (PPC/CPC) alebo Platba za zobrazenie (CPM). Pri PPC platíte až po kliknutí na príspevok, CPM zasa znamená, že platíte za zobrazenie (konkrétne za 1000 zobrazení).

 

Kde všade sa zobrazí vaša reklama?

Pri vytváraní svojej reklamy si viete aj presne vybrať, kde sa bude zobrazovať. Príspevky, ktoré uvidia užívatelia vo svojom Newsfeede, teda na nástenke, sú označené malým písmom ako Sponsored/Sponzorované.  Pri mobilných zariadeniach ako smartfóny a tablety si viete dokonca aj presne vybrať operačný systém, na ktorom sa bude reklama zobrazovať (Android, iOS, apod.).

Na nástenke na počítači

Na nástenke na mobilných zariadeniach

V pravom stĺpci

Na Instagrame

Pre zobrazenie reklamy aj na Instagrame musíte mať vo svojom reklamnom konte prepojený aj svoj Instagram profil.

 

TIP: Retargeting na Facebooku

Retargeting je marketingový výraz, ktorý vlastne znamená oslovenie zákazníkov, ktorí už v minulosti prejavili záujem o vašu značku/produkt (navštívili váš web, nakúpili či si prezerali konkrétny produkt,...). Je to teda skvelý spôsob ako efektívne osloviť zákazníkov, ktorí už o vás vedia a pripomenúť sa im. K tomu, aby ste vedeli zistiť, ktorí ľudia to vlastne sú slúži Facebook pixel. Je to špeciálny kód, ktorý vložíte do kódu svojej stránky a ten bude zaznamenávať údaje, ktoré bude následne Facebook používať pre samotný retargeting. Nemusíte sa báť. Požiadajte administrátora svojej web stránky, a ten vám so zapracovaním Facebook pixelu určite pomôže.

Toto bol rýchly prehľad, akým spôsobom môžete pomôcť svojim príspevkom, aby ich videlo viac fanúšikov, ale hlavne dostať váš obsah k ľuďom, ktorých naozaj zaujíma. Vyskúšajte to a uvidíte. :)


Zdieľaj článok na sociálnych sieťach:

Jakub Ježík

Marketingový špecialista

Jakub sa venuje online marketingu. Rád píše, vymýšľa všetko možné a stará sa o tvorbu video obsahu. Vo voľnom čase ho baví história, hudba a cestovanie.

Ďalšie články z kategórie Tipy: