3 tipy ako správne nastaviť svoju ponuku – 1. časť

Je vašim cieľom zasiahnuť čo najvyšší počet nových zákazníkov? Chcete aby sa vaša ponuka predávala čo najlepšie? Ak áno, tak práve vám je určený dvojdielny blog o tom ako správne nastaviť vašu ponuku.

 

1. Cena a obsah balíka

Cena rozhodne patrí medzi najdôležitejšie faktory, ktoré rozhodujú o tom, či si ponuku zákazník kúpi alebo nie. Dôležitejším faktorom je však hodnota, ktorú za túto cenu zákazník získa. Inými slovami, aké služby či produkty obsahuje balík, ktorý si má kúpiť.
 

Pár tipov ako správne nastaviť cenu:

- používajte “baťovské” ceny. Na zákazníka pôsobí lákavejšie cena 9,9 € ako 10 €. Viac o vplyve baťovských cien nájdete tu: https://visibility.sk/blog/psychologia-nacenovania/

- neprekračujte “magické” hranice. Ak váš produkt chcete predávať za 11 €, skúste zvážiť cenu 9,9 €. Rovnako magicky pôsobí rozdiel medzi cenou 99 € a 101 € či 199 € a 200 €. Váš predaj sa môže zvýšiť až o 18 %. Pozrite sa ako to zafungovalo v Aquaparku Tatralandia tu:

tatralandia predaj cena

- ak musíte zvýšiť cenu, robte to postupne a menšími krokmi. Zvýšenie ceny o 10 % má za následok pokles predaja niekedy až o 30 % (interné dáta ZľavaDňa). Naopak pri 3-4 % raste ceny si zákazník ani nemusí všimnúť, že sa cena zvýšila. Nezabudnite však, že ak je vaším hlavným cieľom zvýšiť predaj, zvýšenie ceny nie je správny krok.

Najvýznamnejším faktorom, ktorý berie zákazník pri rozhodovaní do úvahy, je obsah balíka. Zákazník sa už nerozhoduje podľa výšky zľavy, ale podľa toho, čo za zaplatenú sumu presne získa. Pri pobytoch ho napríklad zaujíma, či ponuka obsahuje okrem ubytovania stravu, vstup do wellness, procedúry, masáž, doplnkový program (bowling, adventure golf, animačný program a iné). Naopak pri jedle ho zaujíma akú veľkú porciu dostane, kvalita a čerstvosť surovín, či je v cene len hlavný chod alebo aj predjedlo či dezert, nápoj.
 

Ako zvýšiť predaj ponuky doplnkovými službami:

- pridaním plnej penzie viete zvýšiť svoj predaj až o 18 %. Plná penzia upúta predovšetkým pri wellness a kúpeľných pobytoch. Pozrite si konkrétny príklad z Dudiniec. Ešte výraznejší efekt môžete dosiahnuť pridaním all inclusive služieb!

dudince

- zahrnutie detí do 15 rokov zdarma do ceny kupónu je niečo, čo váš predaj môže zvýšiť až o 21 %.

- vďaka procedúre a masáži môžete zvýšiť predaj o 16 %. Masáž pritom zaujme aj 30 minútová

- vstup do okolitých atrakcií. Pridaním vstupu do neďalekého aquaparku zvýšite váš predaj až o 34 %. Ak do balíka zakomponujete len percentuálnu zľavu, nezabúdajte, že výška by mala byť aspoň 40 %. V opačnom prípade to pre zákazníka nie je veľmi zaujímavé. Ešte lepšie je vyjadriť hodnotu, ktorú presne ušetrí – napríklad. Vstup do aquaparku vzdialeného len 500m od hotela v hodnote 20 € u nás len za 9 €.

Možností ako zvýšiť predaj doplnkovými službami je množstvo: animačný program, late check-out, čaj po procedúre, dezert, fľaša vínka k večeri, tematická večera, nápoj či dezert k večeri a iné.

 

2. Podmienky a obmedzenia kupónu

Balík je naplnený službami, cena nastavená veľmi atraktívne a váš predaj aj tak nerastie? Problém môže byť v podmienkach a obmedzeniach balíka.  Podmienky balíka by mali byť jednoduché a pokiaľ možno bez dodatočných príplatkov a obmedzení. Zákazník totiž uprednostňuje ponuky, ktoré sú zostavené prehľadne a jednoducho.
 

Podmienky a obmedzenia, ktoré priamo znižujú váš predaj:

- obmedzenie využitia kupónu na konkrétne dni alebo hodiny. Ak pobyt obmedzíte len na týždne váš predaj môže klesnúť až o 62 %. Tak isto ak je kupón využiteľný len počas vymedzených hodín napríklad medzi 15:00 – 18:00 váš predaj taktiež klesne.

- výluky z platnosti kupónu. Ak nastavíte 3-mesačnú platnosť, ale v strede platnosti vymedzíte trojtýždňovú výluku, opäť svojmu predaju veľmi nepomôžete.

- dodatočné príplatky k balíku. Až 85 % zákazníkov sa v našom prieskume vyjadrilo, že dodatočné príplatky sú dôvod prečo ponuku nakoniec nekúpia. Zákazník chce zaplatiť konečnú sumu pri nákupe. Dodatočné príplatky robia balík neprehľadným. Taktiež odradíme zákazníkov, ktorí chcú kupón darovať. Darovali by ste kupón za ktorý si treba na mieste priplácať? Najviac odrádzajú príplatky za termíny/sezónu a víkendy.

kalendar obsadenosti

3. Správne časovanie ponuky

Pre Váš predaj je dôležité aj správne načasovanie spustenia a predaja ponuky. Najlepšími dňami na spustenie ponuky sú najmä pondelok až štvrtok. Najsilnejším obdobím na predaj zimných balíkov je obdobie od začiatku novembra do 24.12. Následne predaj výrazne rastie od 9.1. až do polovičky februára. Naopak pri letných balíkoch začína predaj rásť od konca mája a trvá až do konca augusta.

Počas jari a jesene je dôležité najmä zohľadniť platnosť kupónu. Napríklad pri jedle a pití je predaj najlepší v čase kedy je kupón možné aj skutočne využiť. Pri cestovaní predaj rastie približne 3 týždne pred začiatkom platnosti kupónov. Svoj vrchol však tiež dosahuje v období, kedy je kupón možné využiť.
 

V druhej časti nášho blogu si ukážeme aký vplyv má na náš predaj správne pripravená prezentácia, hodnotenia ponuky či napríklad použitie reálnych fotiek v prezentácií.
 


Zdieľaj článok na sociálnych sieťach:

Richard Štaffen

Sales director

Richard má na starosti segment cestovania a B2B marketing. Má čuch na úspešné ponuky a rád sa vŕta v dátach a číslach. Stretnúť ho môžete pri dobrom jedle a športe.

Ďalšie články z kategórie Tipy: